המילה קריינות יוצרת אצלנו מיד קונוטציה לרדיו ממלכתי, כמו למשל קריינות חדשות, אך בשנים האחרונות אנו עדים לפיחות במעמד "הקריינות הקלאסית" (לא בתחנות הרדיו של קול ישראל), לטובת הגשה אישית ובלתי אמצעית.
למרות המגמה הזאת, הדרישה לקריינות מקצועית בשוק החופשי, מחוץ לרדיו והטלוויזיה, רק הולכת ומתגברת. ומעניין למה?…
הסיבה העיקרית לדעתי נובעת מהמהפכה הטכנולוגית שהחלה מאז שרשת האינטרנט השתלטה על חיינו. הקול והתמונה הפכו לחלק בלתי נפרד מאתרי האינטרנט למיניהם וכמובן גם בסמרטפון שכמעט כל אחד מאיתנו נושא איתו בכל עת ובכל מקום.
יותר ויותר סרטוני תדמית וסרטוני משפחה מופקים באופן מקצועי ובאופן עצמאי והדרישה לקריינות מקצועית הולכת וגדלה. בגלל ההתרחבות באולפני הסאונד הביתיים גם הזמינות לקריינות מעין זו עלתה ומאפשרת העברת קבצי קריינות דרך הרשת באופן מיידי, בלי קשר למיקום הגיאוגרפי של מזמין הקריינות או הקריין. ולא פחות חשוב, כל זאת במחירים סבירים המתאימים לכל כיס.
באשר להנחיית אירועים, בעיקר טקסים ממלכתיים וטקסים מטעם עיריות וגופים גדולים, ממשיכה הדרישה לקריינות רהוטה ומקצועית. כאן, ה"קריינות הקלאסית" שומרת על מעמדה המסורתי והבלתי מתפשרת.
שורה תחתונה. עדיין לא פסה מן העולם קריינות מקצועית המשלבת קול נעים עם דיקציה ואינטונציה נכונים וכמובן שפה עברית תקנית.